söndag 18 mars 2018

Söndag i Glädjehuset



Jag höll på att glömma bort hönsen idag, de fick sent besök av mig på eftermiddagen. Glad över min fina nya mössa på huvudet gick jag till hönsen för att ge dem vatten och plocka ägg. Saga väntar fint vid dörren när jag hämtar äggen. Jag försöker träna henne att inte kliva in i Glädjehuset på automatik utan att hon faktiskt ska vänta.

Vi har fortfarande kallt på nätterna med ca minus 13-15°. På dagarna är det lite varmare, mycket tack vare solen som värmer skönt. Hönsen har det bra, varmkomposten brinner långsamt, alltså "golvet" i glädjehuset. Hela golvet är som en enda stor varmkompost som måste skötas för att ge värme så att hönsen inte fryser.




Sonen tycker att jag borde ha lite koll på vad jag ska säga. Typ skriva ett manus! Ja vi får se, jag vill ju tro att det blir bättre och bättre men vi får se. Än så länge går det ju sådär men det är också bara tredje filmen. 

Nästa helg är det dags att vända i Glädjehuset! Då behöver man inte ha så mycket manus... En grep räcker gott! 

Ha en bra vecka! / Bondjäntan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar