onsdag 3 januari 2018

Chili och tomater i Glädjehuset till sommaren, som jag längtar!

 Vi fortsätter med en resa bakåt i tiden och nu har vi kommit till 2013 men är fortfarande inne på vårt första år med Glädjehuset!  Det är roligt att se tillbaka på vad vi gjorde, hur vi gjorde och här kommer gamla inlägg med mina nya kommentarer. 


12 feb. 2013Snön och vintern håller Glädjehuset i ett järngrepp och jag längtar efter våren! 



 Hönsen ser ut att trivas och det är svårt att tänka sig att om några månader flyttar de ut och in flyttar chilin och tomater!





Förra året i juli, när chili och tomater blommade för fullt. Några veckor senare var det bara att skörda för fulla muggar! Chilisarna fick bo i mitten av Glädjehuset och tomaterna på sidorna. I år blir det annan placering tänker jag... chili och paprika på kortsidorna och i krukor. "Korta" tomater på långsidorna och långa i mitten där det är högst. 


Och jag säger det igen:


Jag ♥ glädjehuset 
och allt vad det står för!
Kretslopp
Höns
Livskvalitet
Närodlat
Eko
Gott
Njutning
Nyttigt
Eget
Självhushållning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar